جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۱۰
کد خبر: ۷۱۰۲۱
|
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۸
اشعری در گفت و گو با شهر:

نمایشگاه یاد یار مهربان رغبت مطالعه را در جوانان افزایش می‌دهد

رییس پروژه باغ کتاب تهران گفت: نمایشگاه یاد یار مهربان در ترغیب مخاطبان جوان به افزایش ساعات مطالعه تاثیر قابل توجهی دارد.
علی اکبر اشعری رییس پروژه باغ کتاب تهران در گفت و گو با خبرنگار شهر پیرامون یازدهمین دوره نمایشگاه یاد یار مهربان عنوان کرد: این نمایشگاه با سایر نمایشگاه ها از این جهت تفاوت دارد که مردم در این نمایشگاه کتاب خریداری نمی کنند بلکه این نمایشگاه به مراکز در نظر گرفته شده کتاب اهداء می کند. با توجه به کسری سهم کتاب در سبد خانوار، این اقدام می تواند در توسعه فرهنگی و افزایش سرانه مطالعه تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

رییس پروژه باغ کتاب تهران گفت: هدف این نمایشگاه این است که کتابخانه های مدارس و مساجد و خوابگاه های دانشجویی از نظر تنوع و محتوای کتاب ها به سطحی برسند که مخاطب برای حضور در این کتابخانه ها رغبت داشته باشد. از این جهت می توان گفت این نمایشگاه در ترغیب  دانش آموزان و دانش جویان برای افزایش تعداد ساعات مطالعه موثر باشد.

وی پیرامون اقداماتی که به منظور افزایش کیفیت و مناسب سازی در یازدهمین دوره نمایشگاه صورت گرفته است تصریح کرد: هر ساله در نمایشگاه یاد یار مهربان پرسشنامه ای در میان شرکت کنندگان منتشر می شود، در این پرسشنامه ارزیابی افراد از نمایشگاه به دست می آید. پاسخ ها در شورای مربوطه تجزیه و تحلیل می شود تا همراه با نظرات کارشناسی کیفیت را ارتقاء می دهیم و نظرات سازنده را برای سال آینده در نظر بگیریم.

اشعری با تاکید بر این که این نمایشگاه یک گام نمایشگاه‌داری را در کشور به جلو برد، ادامه داد: امسال بر اساس نظر سنجی سال گذشته سعی شد با نوع جدیدی از چینش غرفه ها از ازدحامی که سال گذشته شکل گرفته بود جلوگیری شود.از سوی دیگر در نظر گرفتیم که علاوه بر استفاده از بن هایی که به صورت رایگان در اختیار مدارس، حوزه های علمیه، خوابگاه های دانشجویی و کانون های مساجد در نظر گرفته شده است، این مراکز بتوانند با تمام شدن مبلغ درج شده در بن، سایر کتاب های مورد نظرشان را با 30 درصد تخفیف کتاب خریداری کنند این در حالی است که تخفیف 30 درصدی را در هیچ یک از نمایشگاه های کتاب و یا فروشگاه مشاهده نمی کنید. 

اشعری خاطرنشان کرد: این نمایشگاه فرصت خوبی برای مدارس است تا در صورتی که  فراتر از اعتبار خود به کتاب نیاز دارند، این کتاب ها را با قیمتی پایین تر از بازار تهیه کنند. همچنین مردم عادی نیز می توانند به این نمایشگاه مراجعه کنند و برای فرزندان خود با 25 درصد تخفیف به تهیه کتاب بپردازند.

نظر شما